Konspekt tekstu: R. Zyzik “Ontologia prawa z perspektywy nauk biologicznych”

Konspekt znajduje się tutaj.

Tags: ,

One Comment to “Konspekt tekstu: R. Zyzik “Ontologia prawa z perspektywy nauk biologicznych””

  1. Podoba mi sie logiczna struktura tekstu. Temat i idea tekstu tez wydaja sie byc bardzo interesujace. Mam jednak dwie uwagi. Po pierwsze ciekawy jestem jak autor(rzy) poradza sobie z wyciagnieciem w pracy koncowej wnioskow dotyczacych wplywu neuronauk (w sensie waskim) na filozfie prawa. Na razie nie spotkalem sie z zadnymi sensownymi wnioskami wynikajacymi z badania takiej relacji i osobiscie watpie, ze takowe mozna z samej neuronauki wyciagnac. Mozna, jesli wnioski wynikajace z neuronauk przekladaja sie na ujmujace w bardziej ogolne (calosciowe) ramy funkcjonowanie czlowieka (umyslu) teorie psycholgiczne. Dopiero z nich mozna powiedziec cos ciekawego na temat fundamentalnego pytanie JAK POWSTAWALA NORMA. W tymze kontekscie brakuje mi oprocz teorii ewolucji, neuronauk – psychologii poznawczej i absorbujacej takze i neuronauki kognitywistyki. Jesli praca ma byc “up to date” zdecydowanie brakuje mi ww nawiazan.

Leave a Reply

